„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”
Realizację Projektu (II etap) rozpoczęto dnia 01.02.2010r. a zakończono 20.06.2010r. Głównym celem projektu było wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod. Ponadto jego istotą było wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego uczniów rozpoczynających naukę szkolną poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela.
Przystępując do realizacji Projektu podjęto szereg działań m.in. :
Zapoznanie rodziców z ideą projektu oraz przeprowadzenie ankiety
Przygotowanie sali do zajęć – zorganizowanie ośrodków zainteresowań zgodnie teorią Howarda Gardnera
Dokonanie diagnozy wstępnej i końcowej każdego dziecka
Opracowanie harmonogramu zajęć
Opracowanie scenariusza prezentacji efektów pracy uczniów.
Prowadzenie szczegółowej dokumentacji (Dziennik zajęć)
Realizowanie tego projektu było
ciekawym doświadczeniem zarówno dla uczniów jak i dla nauczyciela. Uczniowie
chętnie i z zapałem podejmowali różne wyzwania także edukacyjne. Różnorodne
pomoce naukowe pozwoliły im wyjść poza sztywne ramy codziennej rutyny, wyzwoliły
w nich chęć do samodzielnego twórczego działania. Dzieci stawały się bardziej
kreatywne, ciekawe i otwarte na wiedzę. Takie działania pomogły rozwijać
dominujące u nich zdolności i pozwalały podbudować poczucie własnej wartości.
Zdobyte doświadczenia przez nauczyciela podczas realizacji projektu będzie można
wykorzystać w dalszej pracy.
Projekt zakończył się prezentacją efektów uczniów pod nazwą „W zielonej krainie
radości. ”w której uczestniczyli zaproszeni goście; Dyrekcja, Wójt gminy
Strawczyn, nauczyciele i rodzice. W podziękowaniu za przygotowanie
prezentacji uczniowie otrzymali upominki (książki) oraz myszki –palcynki.